Quyidagilar tuman hokimi birinchi o‘rinbosarining asosiy vazifalari hisoblanadi
hududlarning kompleks iqtisodiy-ijtimoiy rivojlanishini ta’minlash;
hududlarda “Mahallabay” ishlash tizimini amaliyotga joriy etish va oilaviy tadbirkorlikni rivojlantirish;
hududning belgilangan asosiy makroiqtisodiy ko‘rsatkichlarga erishishini ta’minlash;
soliq-budjet siyosatiga qat’iy rioya etilishini ta’minlash, mahalliy budjetlarning daromad bazasini mustahkamlash, “Xufiyona iqtisodiyot”ni kamaytirish choralarini ko‘rish;
xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish, hududda bo‘sh turgan
va qurilishi tugallanmagan ob’ektlardan samarali foydalanishni ta’minlash;
ishlab chiqarish va mehnat resurslarini oqilona joylashtirish
chora-tadbirlarini ishlab chiqish;
kichik biznes va xususiy tadbirkorlikni rivojlantirish;
aholining turmush darajasini va sifatini oshirish hamda ularning to‘lov qobiliyatini mustahkamlash.
Tuman hokimlarining birinchi o‘rinbosari o‘z zimmasiga yuklangan vazifalarni bajarish uchun quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi
a) hududlarning kompleks iqtisodiy-ijtimoiy rivojlanishini ta’minlash sohasida:
O‘zbekiston Respublikasi Qonunlarida, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va Vazirlar Mahkamasi hujjatlarida belgilanadigan iqtisodiy, ijtimoiy va tadbirkorlik sohasining eng muhim ustuvor vazifalariga muvofiq hududni iqtisodiy va ijtimoiy rivojlantirishning o‘ta muhim va ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha yaqin, o‘rta va uzoq muddatli istiqbolga mo‘ljallangan konsepsiyalar, davlat dasturlari loyihalari, hududni kompleks rivojlantirish dasturlari hamda “Yo‘l xaritalari”ning tayyorlanishini tashkil etadi va ijrosini ta’minlaydi;
respublika miqyosida ishlab chiqilgan va tasdiqlangan maqsadli dasturlar ijrosini ta’minlash choralarini ko‘radi;
iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirish, hudud iqtisodiyoti
va ijtimoiy sohasini kompleks rivojlantirish dasturlarining moliyaviy manbalarini aniqlagan holda mahalliy budjet parametrlari bilan uzviy bog‘liq tarzda ishlab chiqish va so‘zsiz amalga oshirishni ta’minlaydi;
hududni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishni ta’minlash borasida tegishli vazirlik, idora va tijorat banklarining tuzilmalari faoliyatining aniq ko‘rsatkichlari hamda maqsadli indikatorlarini ishlab chiqadi, natijalarini baholab boradi va ularni yaxshilash choralarini ko‘radi hamda rahbarlari faoliyatini muvofiqlashtiradi va nazorat qiladi;
barqaror iqtisodiy o‘sish sur’atlarini ta’minlash, tadbirkorlik muhitini yaxshilash orqali mamlakatda kambag‘allikni qisqartirish borasida maqbul siyosatni amalga oshirish tizimini joriy etadi;
raqobatbardosh mahsulotlar ishlab chiqarish uchun ishlab chiqarishni modernizatsiyalash, tarkibiy o‘zgartirish va diversifikatsiyalashni amalga oshirish choralarini ko‘radi;
ishlab chiqarilgan mahsulotlarni, narx kon’yunkturasini o‘rganadi
va tahlil qiladi, yangi turdagi mahsulotlarni o‘zlashtirish hamda ular yangi bozorlarda sotilishini ta’minlash bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
b) hududlarda “Mahallabay” ishlash tizimini amaliyotga joriy etish va oilaviy tadbirkorlikni rivojlantirish sohasida:
hududda “Mahallabay” ishlash tizimini amaliyotga joriy etish
va oilaviy tadbirkorlikni rivojlantirish bo‘yicha kompleks tadbirlarni amalga oshiradi;
mahallalarning “O‘sish nuqtalari”ni(ixtisoslashuv yo‘nalishlarini) aniqlash va yangi tadbirkorlik, shu jumladan “Drayver” loyihalarini amalga oshirishda tashabbuskorlarga ko‘maklashadiva shu orqali iqtisodiy o‘sishni ta’minlaydi;
oilalarning daromad manbalarini, shu jumladan tomorqa yerlaridan foydalanish hamda daromadli mehnatga bo‘lgan intilishi va ehtiyojlarini “Xonadonbay” o‘rganadi;
band bo‘lmagan aholining, ayniqsa ishsiz yoshlar va xotin-qizlarning muammolarini o‘rganish orqali, ularni kasb-hunar va tadbirkorlikka o‘rgatuvchi kurslarga yo‘naltirish va mehnat faoliyati bilan shug‘ullanish borasida amaliy ko‘maklashadi;
yoshlarning tadbirkorlik tashabbuslari, startap loyihalari
va g‘oyalarini yanada qo‘llab-quvvatlashga qaratilgan kreditlar ajratilishida ko‘maklashish;
mavjud imkoniyatlarni (bo‘sh turgan binolar, foydalanilmayotgan yer maydonlari, noruda foydali qazilmalar va bandlikning an’anaviy sohalari) o‘rganish va ulardan samarali foydalanish orqali joylarda tadbirkorlik, investitsiyaviy va raqobat muhitini yaxshilash choralarini ko‘radi;
banklarning samaradorlik va daromadlilik tamoyillaridan kelib chiqib, tadbirkorlarga sifatli xizmat ko‘rsatish, maslahat berish
va biznes-rejalarni tayyorlash uchun bankning quyi bo‘g‘in xodimlarini to‘liq qayta tayyorlash orqali mijozga yo‘naltirilgan xizmat ko‘rsatish (“Mijozbay” ishlash) tizimini takomillashtirish yuzasidan kompleks tadbirlarni amalga oshiradi;
joylarda tadbirkorlik faoliyatini amalga oshirish uchun to‘siq bo‘layotgan (qurilish uchun ruxsat berish, turli xil faoliyatlar uchun litsenziya olish, bo‘sh bino va yer maydonlarini tadbirkorlik uchun ajratish, kommunikatsiya tizimlariga ulanish) muammolarni tezkorlik bilan hal etadi;
mahallalarda tadbirkorlik, investitsiyaviy va raqobat muhitini yaxshilash hamda “Dayver” loyihalarni amalga oshirish bo‘yicha har bir sektorlar huzurida sektor rahbarlari boshchiligida tashkil etilgan boshqaruv ofislari va doimiy vakillarning faoliyatini muvofiqlashtirib boradi;
v) hududlarning belgilangan asosiy makroiqtisodiy ko‘rsatkichlariga erishishini ta’minlash sohasida:
hududning makroiqtisodiy ko‘rsatkichlarini, shu jumladan yalpi mahsulot, sanoat, investitsiya, xizmat ko‘rsatish, chakana savdo aylanmasi, eksport, inflyatsiya, bandlik, mahalliy budjetning har yilgi prognoz parametrlari asoslangan holda ishlab chiqilishini ta’minlaydi;
ishlab chiqilgan makroiqtisodiy ko‘rsatkichlarning samarali ijrosini tashkil qiladi;
debitor-kreditor qarzdorliklar yuzaga kelishining oldini olish yuzasidan tizimli ishlarni amalga oshiradi, qarzdorlikni bartaraf qilishning samarali usullarini joriy etadi;
g) iqtisodiyot va tadbirkorlik masalalari bo‘yicha tegishli vazirliklar, idoralar va tijorat banklarining tuzilmalari ish faoliyatini muvofiqlashtirish sohasida:
tegishli vazirliklar, idoralar va tijorat banklarining tuzilmalari faoliyatini doimiy nazorat va tahlil qiladi, ular faoliyati samaradorligini oshirish bo‘yicha tegishli choralarni belgilaydi va ijrosini ta’minlash choralarini ko‘radi;
bank tizimi va moliyaviy infratuzilmani yanada isloh qilish, umumiy qabul qilingan xalqaro normalar, standartlar hamda baholash ko‘rsatkichlariga muvofiq ularning barqarorligini oshirish va yanada yuqori darajaga chiqishini ta’minlaydigan chora-tadbirlarni amalga oshirish ishlarini muvofiqlashtiradi;
aholini tadbirkorlikka faol jalb qilish maqsadida ular bilan tijorat banklarining tuzilmalari o‘rtasida tizimli muloqot o‘rnatish uchun har bir xonadonga kompleks bank va moliyaviy xizmatlarni taklif qilish orqali imtiyozli kreditlash dasturlarini ishlab chiqish va so‘zsiz amalga oshirish choralarini ko‘radi;
moliyaviy va sug‘urta xizmatlarining hajmlari, turlarini kengaytirish hamda sifatini oshirishga qaratilgan dasturiy chora-tadbirlar amalga oshirilishini kompleks tahlil qiladi;
d) soliq-budjet siyosatiga qat’iy rioya etilishini ta’minlash, mahalliy budjetlarning daromad bazasini mustahkamlash, “Xufiyona iqtisodiyot”ni kamaytirish choralarini ko‘rish sohasida:
hududlar bo‘yicha respublika budjeti va mahalliy budjetga belgilangan soliq tushumlari bo‘yicha prognoz ko‘rsatkichlari bajarilishini ta’minlaydi;
“Xufiyona iqtisodiyot”ni qisqartirish, noqonuniy tadbirkorlik
bilan shug‘ullanayotgan fuqarolarni hamda xususiy sektorda norasmiy bandlikni legallashtirish orqali budjet tushumlarini oshirish choralarini ko‘radi;
hududning tabiiy-geografik, ijtimoiy-iqtisodiy xususiyatlaridan kelib chiqib budjet tushumlarini ko‘paytirish yo‘nalishlarini ishlab chiqish, budjetga qo‘shimcha tushum tushirish manbalarini izlab topish choralarini ko‘radi;
tegishli budjet loyihasini ishlab chiqish va uni ijro etish jarayonini tashkil etadi hamda muvofiqlashtirib boradi;
tuman mahalliy budjeti loyihalari tegishlicha xalq deputatlari Kengashlariga ko‘rib chiqish va qabul qilish uchun taqdim etilishini ta’minlaydi;
Davlat budjetiga va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlariga tushumlar to‘liq va o‘z vaqtida tushishi, budjet mablag‘larining maqsadli sarflanishi ustidan nazoratni tashkil etadi;
qonun hujjatlarida belgilanadigan alohida soliqlar bo‘yicha belgilangan stavkalarga pasaytiruvchi va oshib boruvchi koeffitsientlarni kiritish to‘g‘risida hududlarning faoliyatni amalga oshirish joyining xususiyatlarini inobatga olgan holda qarorlar tayyorlaydi va qabul qilish choralarini ko‘radi;
ye) xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish, hududda bo‘sh turgan va qurilishi tugallanmagan ob’ektlardan samarali foydalanishni ta’minlash sohasida:
hududdagi bo‘sh turgan va qurilishi tugallanmagan ob’ektlarni xatlovdan o‘tkazish, ulardan samarali foydalanish, investitsiya
va ijtimoiy majburiyatlar olish sharti bilan investitsiya loyihalarini amalga oshirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi;
xususiylashtirish jarayonlarini boshqarish samaradorligini oshirish, investorlar, jumladan, xorijiy investorlar tomonidan qabul qilingan investitsiya va ijtimoiy majburiyatlar bajarilishi bo‘yicha monitoring olib borish va xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish sohasida takliflar tayyorlaydi;
hududdagi davlat ishtirokidagi korxonalarda korporativ boshqaruvning zamonaviy usullari joriy etilishini, ushbu korxonalar faoliyatining samaradorligi uchun ularni boshqarish organlari mas’uliyatini oshirishni ta’minlaydi;
xorijiy va xalqaro institutlar hamda kompaniyalar bilan birgalikda davlat ishtirokidagi korxonalarni xususiylashtirishga tayyorlash, shu jumladan ularning jozibadorligini hamda boshqarish sifatini oshirishni nazarda tutuvchi samarali mexanizmlarini o‘rganish va joriy qilishga qaratilgan doimiy ishlar yuritilishini ta’minlaydi;
hududda joylashgan davlat ishtirokidagi korxonalarning ustav kapitalidagi davlat ulushini bosqichma-bosqich kamaytirish ishlarini muvofiqlashtiradi, samarali va oshkora xususiylashtirishni ta’minlaydi;
j) ishlab chiqarish va mehnat resurslarini oqilona joylashtirish chora-tadbirlarini ishlab chiqish sohasida:
hududda yangi ish o‘rinlari tashkil etish, aholi bandligini oshirish hududiy dasturi ishlab chiqilishini ta’minlash, aholining turmushi sifati va farovonligi darajasini yanada oshirish dasturlarini shakllantiradi, shuningdek, mehnatni muhofaza qilish va xodimlar mehnat huquqlarini himoya qilish tizimlarini kuchaytirish choralarini ko‘radi;
demografik omillar va iqtisodiyotni rivojlantirish istiqbollarini hisobga olgan holda ishga joylashtirishning ilg‘or shakllarini joriy etishga yo‘naltirilgan aholi bandligini ta’minlashning hududiy dasturlarini shakllantirish, pensionerlar, nogiron shaxslar va aholining boshqa ijtimoiy nochor guruhlarini ijtimoiy qo‘llab-quvvatlashga doir manzilli dasturlar va samarali tadbirlarni ishlab chiqish borasida mahalliy ijroiya hokimiyati organlari ishini muvofiqlashtiradi;
bandlik, mehnat va aholini ijtimoiy himoya qilish tizimini mustahkamlash, moddiy rag‘batlantirish mexanizmlarini va mehnatni muhofaza qilish sharoitlarini yaxshilash sohasidagi qonunchilikni takomillashtirishga yo‘naltirilgan maqsadli dasturlar, qabul qilingan Qonunlar, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va Vazirlar Mahkamasining qarorlari amalga oshirilishini nazorat qiladi;
z) kichik biznes va xususiy tadbirkorlikni rivojlantirish
va qo‘llab-quvvatlash sohasida:
qulay ishbilarmonlik muhitini shakllantirish, yangi korxonalar,
shu jumladan kichik biznes va xususiy tadbirkorlik korxonalarini tashkil etish, ishlamayotgan korxonalar faoliyatini tiklash dasturlarini ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
kichik biznes va xususiy tadbirkorlik sub’ektlarining huquqlarini himoya qilish hamda ular faoliyati erkinligining kafolatlarini ta’minlash choralarini ko‘radi;
kichik biznes va xususiy tadbirkorlik sub’ektlari ish yuritishi uchun ularni tegishli resurslar bilan ta’minlash choralarini ko‘rish, ularning bank kreditlariniolish, energiya tarmoqlariga ulanish va boshqa shu kabi muammolari yechimi yuzasidan choralar belgilaydi va ijrosini doimiy nazorat qilib boradi;
chakana va ulgurji savdoni, xizmatlar ko‘rsatish sohasini tashkil etish tizimini takomillashtirish, aholini iste’mol tovarlari va xizmatlar bilan ta’minlash choralarini ko‘radi;
“Yagona darcha” tamoyili bo‘yicha tadbirkorlik sub’ektlariga davlat xizmatlari ko‘rsatuvchi vakolatli organlarning faoliyatini, shuningdek, davlat organlari bilan tadbirkorlik sub’ektlari o‘rtasidagi o‘zaro munosabatlarning bevosita aloqasiz shakllarini joriy etishning holatini tahlil qilib boradi;
O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining hududlardagi Tadbirkorlar murojaatlarini ko‘rib chiqish qabulxonalariga tushgan murojaatlarni hal etishda tezkor amaliy yordam ko‘rsatadi;
davlat-xususiy sheriklik asosida tadbirkorlik sub’ektlari bilan birgalikda iqtisodiy, ijtimoiy va infratuzilmaviy vazifalarni hal etish choralarini ko‘radi;
tadbirkorlikni qo‘llab-quvvatlash yuzasidan ko‘rilayotgan chora-tadbirlarning samaradorligi to‘g‘risidagi materiallarni ommaviy axborot vositalarida e’lon qilish yo‘li bilan tadbirkorlik sub’ektlari orasida axborot va tushuntirish ishlarini tashkil etadi;
i) aholining turmush darajasini va sifatini oshirish hamda ularning to‘lov qobiliyatini mustahkamlash sohasida:
jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari belgilangan tartibda ko‘rib chiqilishini ta’minlaydi, ularda qayd qilingan muammolar hal etilishi yuzasidan tegishli choralarni belgilaydi;
nafaqalar, aholining real daromadlarini barqaror oshirish manbalarini yaratish choralarini ko‘radi;
zamonaviy bank va moliya infratuzilmasini yaratish hisobiga to‘lovlarni o‘z vaqtida amalga oshirishning yangi mexanizmi va tizimini joriy qiladi;
yangi ish o‘rinlarini yaratish va aholining turli qatlamlari bandligi masalalarini hal etish orqali ularning turmush darajasini va sifatini oshirish choralarini ko‘radi.
Shuningdek, tuman hokimining birinchi o‘rinbosari quyidagi qo‘shimcha funksiyalarni amalga oshiradi:
O‘zbekiston Respublikasi Qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hamda Hukumatning hujjatlari va topshiriqlari bajarilishi yuzasidan ta’sirchan nazoratni ta’minlaydi;
iqtisodiyot va tadbirkorlik yo‘nalishlarida islohotlarni ta’minlash borasida amalga oshirilayotgan ishlar samaradorligini tahlil qilib boradi, ularning natijalari bo‘yicha tahliliy materiallar tayyorlanishi va hokimlik yig‘ilishlarida muhokama qilib borilishini tizimli asosda ta’minlaydi;
hududda bo‘sh turgan va qurilishi tugallanmagan ob’ektlardan samarali foydalanish, ularga investitsiyalarni keng jalb etgan holda davlat ishtirokidagi korxonalarning ustav kapitalidagi davlat ulushini bosqichma-bosqich kamaytirish choralarini ko‘radi;
o‘rinbosarlarga yuklangan vazifalar va funksiyalarning samarali va natijali bajarilishi uchun ularning shaxsiy mas’uliyati va javobgarligini oshirish choralarini ko‘radi hamda yil yakunlari bo‘yicha ularning faoliyatini baholab boradi;
tegishli komissiyalarga (kengashlar, guruhlar) samarali rahbarlik qiladi, komissiyalar (kengashlar) faoliyatini tashkil etadi va qarorlarining bajarilishi ustidan nazoratni ta’minlaydi;
belgilangan tartibda o‘zlariga yuklangan boshqa funksiyalarni amalga oshiradi.
Tuman hokimi birinchi o‘rinbosarining huquqlari va javobgarligi
Tuman hokimining birinchi o‘rinbosari o‘ziga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish uchun quyidagi huquqlarga ega:
hududni iqtisodiy, ijtimoiy va tadbirkorlik sohasida kompleks rivojlantirish bo‘yicha qarorlar, dasturlar va “Yo‘l xaritalari”ni ishlab chiqish, ijrosini tashkil etish;
hududning makroiqtisodiy ko‘rsatkichlarini, shu jumladan mahalliy budjetning har yilgi prognoz parametrlarini ishlab chiqish, ijrosini doimiy tahlil qilib borish, mavjud muammolarni hal etish yuzasidan tezkor choralar ko‘rish;
Davlat budjetiga va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlariga tushumlar to‘liq va o‘z vaqtida tushishi, budjet mablag‘larining maqsadli sarflanishi ustidan nazoratni amalga oshirish borasida tegishli idoralar faoliyatini muvofiqlashtirish;
qulay ishbilarmonlik muhitini shakllantirish, kichik biznes
va xususiy tadbirkorlik sub’ektlarining huquqlarini himoya qilish hamda ular faoliyati erkinligining kafolatlarini ta’minlash yuzasidan zarur choralarni ko‘rish;
kichik biznes va xususiy tadbirkorlik sub’ektlari ish yuritishi uchun tegishli resurslar bilan ta’minlash choralarini ko‘rish, ularning
o‘z faoliyatini boshlashlari uchun belgilangan tartibda bank kreditlarini olish, elektr energiyasi tarmoqlariga ulanish va boshqa shu kabi muammolarini hal etish yuzasidan choralar belgilash va ijrosini nazorat qilish.
Tuman hokimining birinchi o‘rinbosari ushbu nizomning 8 va 9-bandlarida o‘zlariga yuklangan vazifalar va funksiyalarning tegishli ravishda va samarali bajarilishi uchun shaxsan javobgardir
Tuman hokimining birinchi o‘rinbosari O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Qonunchilik hujjatlari ijrosini samarali tashkil etishda davlat boshqaruvi organlari va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari rahbarlarining shaxsiy javobgarligini kuchaytirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2021 yil 10 fevraldagi PF–6166-son Farmoni, “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining hujjatlari va topshiriqlari samarali va natijali ijro etilishi, shuningdek, ijro intizomi mustahkamlanishi uchun O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Davlat maslahatchilarining, Vazirlar Mahkamasi va uning komplekslari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hamda barcha darajalardagi hokimliklar rahbarlarining shaxsiy javobgarligi to‘g‘risida” 2017 yil 11 apreldagi PQ–2881-sonhamda “Ijro.gov.uz” ijro intizomi idoralararo yagona elektron tizimi samarali faoliyat ko‘rsatishini ta’minlashga qaratilgan qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2021 yil
31 maydagi PQ‒5132-son qarorlari shuningdek, Vazirlar Mahkamasining
1999 yil12 yanvardagi “Ijro intizomini mustahkamlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 12-son qaroriga muvofiq ijro intizomiga so‘zsiz rioya etilishini ta’minlash uchun javob beradi.
Tuman hokimi birinchi o‘rinbosari
faoliyatini tashkil etish
Tuman hokimining birinchi o‘rinbosarlari ishlari O‘zbekiston Respublikasining “Mahalliy davlat hokimiyati to‘g‘risida”gi Qonuniga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining va Vazirlar Mahkamasining qarorlariga, shuningdek, ushbu nizomga muvofiq, tuman hokimining choraklik va yarim yillik ish rejalari asosida tashkil etiladi.
Ushbu ish rejalari asosida tuman hokimi birinchi o‘rinbosarining oylik shaxsiy ish rejalari ishlab chiqiladi hamda tuman hokimi tomonidan tasdiqlanadi.
Tuman hokimi birinchi o‘rinbosarining hisoboti tuman hokimining tezkor yig‘ilishlarida har haftada eshitib boriladi.
O‘zbekiston Respublikasining “Mahalliy davlat hokimiyati to‘g‘risida”gi Qonuniga asosan tuman hokimi birinchi o‘rinbosarining tegishli hisobotlari xalq deputatlari Kengashi majlisida eshitiladi.
Tuman hokimi birinchi o‘rinbosarining faoliyati samaradorligini hamda maqsadli vazifalarga erishilishini baholash, ular yuzasidan hisobotlarni eshitish va tegishi choralarni ko‘rish Mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari rahbarlari o‘rinbosarlari faoliyatining eng muhim samaradorlik ko‘rsatkichlarini ishlab chiqish, monitoring qilish va baholash tartibi to‘g‘risidagi nizomga muvofiq amalga oshiriladi.
Tuman hokimining birinchi o‘rinbosari faoliyatini ta’minlash kotibiyat tomonidan amalga oshiriladi.
Tuman hokimining birinchi o‘rinbosari tomonidan faoliyati muvofiqlashtirib boriladigan davlat organlari va tashkilotlarining bo‘linmalari RO‘YXATI
tuman iqtisodiyot taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish bo‘limi
tuman statistika bo‘limi;
tuman hokimligi moliya bo‘limi;
tuman g‘aznachilik bo‘limi
tuman davlat soliq inspeksiyasi bo‘limi;
budjetdan tashqari pensiya jamg‘armasi tuman bo‘limi;
tuman bandlik bo‘limi;
tuman arxiv ishi bo‘limi;
O‘zbekiston Respublikasi Savdo sanoat palatasi tuman bo‘limi
sug‘urta kompaniyalari tuman bo‘limlari;
Tumandagi tijorat banklari.